MARIJA - výživová poradna

Sedět u televize a strachovat se není řešení

Díky - nebo spíš vinou současného těžkého období – začínáme doceňovat úlohu přirozeného pohybu a zvýšené hygieny pro posílení obranyschopnosti našeho organismu v boji proti dosud neznámé epidemii. Už méně je v této souvislosti zdůrazňována role stravy, přičemž právě ona je v péči o náš imunitní systém nezastupitelná. Jak tedy vybírat potraviny, abychom co nejvíc prospěli samoozdravným procesům našeho těla? Zde jsou základní pravidla:

  • 1. Vařte z prvotních, tedy skutečných potravin. Jen ty dodají našemu tělu vše, co potřebuje. Jsou jimi maso, ryby, zelenina, ovoce, ořechy, semínka, zakysané mléčné výrobky – tedy potraviny, které neprošly průmyslovým z pracováním. NEJSOU jimi ani pizza, těstoviny, ani bílé pečivo atd.
  • 2. Vraťte se k luštěninám a produktům, které z našich jídelníčků téměř vymizely: kroupy, pohanka, jáhly, ale i např. kysané nebo čerstvé hlávkové zelí, kapusta, pórek atd.
  • 3. K dochucení používejte místo kořenících směsí česnek, cibuli, zelené bylinky – vyzkoušejte třeba řeřichu.
  • 4. Nezapomeňte na jogurty a zakysané mléčné nápoje – doporučuji jogurty Hollandia, kefíry, acidofilní mléko a podobné produkty. Podporují správnou střevní mikroflóru, která je pro zdravý imunitní systém stěžejní.
  • 5. Snažte se, aby váš každodenní jídelníček obsahoval dostatek bílkovin. Nemusí to být výhradně jenom maso, zdrojem bílkovin je i řada jiných produktů www.bezhladoveni.cz/bilkoviny-v-potravinach
  • 6. Při tvorbě jídelníčku zapojte kreativitu tak, aby byl co nejpestřejší, protože jen tak dodá našemu organismu kromě základních makroživin i dostatek vitamínů, minerálů, stopových prvků, vlákniny atd. atd.

Dostane-li naše tělo vše, co potřebuje, pak ani odporný koronavirus, nebude mít šanci.

Pokud se chcete dovědět víc, nebo vám prostě jen došly nápady, co vařit a jak prospět sobě a své rodině, domluvte si konzultaci

Udělat první krok – to je to, co odlišuje vítěze od poražených. (Brian Tracy)